Medical Taping bij Peter Overvoorde

Het Medical Taping principe wordt door Peter Overvoorde toegepast en gebruikt. Voor informatie over Medical Taping of een afspraak kunt u dan ook bij onze praktijk terecht.

Medical Taping komt oorspronkelijk uit Azië en is ontwikkeld vanuit de gedachte dat beweging en spieractiviteit essentieel is om gezondheid te behouden of te herstellen.

Medical Taping en toepassing

Het indicatiegebied van Medical Taping is erg uitgebreid:

• Klachtvermindering bij vloeistofstuwingen (Bijvoorbeeld: oedeem en bloeduitstortingen)
  • Houdingscorrectie
  • Problemen door overbelasting (Bijvoorbeeld: muisarm, tennisarm, golfarm)
  • (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat (Bijvoorbeeld: rug- en schouderklachten en knie- en kuitklachten)
  • Bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel
  • Gunstig beïnvloeden van organen (Bijvoorbeeld bij maagklachten)

Medical Taping en kwaliteit en veiligheid

Peter Overvoorde werkt met CureTape van FysioTape. Volgens De TÜV Rheinland is CureTape is een veilig, latexvrij product dat aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet. FysioTape heeft dit laten testen omdat er veel (Chinese) imitatieproducten op de markt zijn. Een sporter of patiënt wil immers de beste zorg met de beste materialen.

De effecten van Medical Taping met CureTape

• Activering en regulering van de bloedcirculatie en lymfeafvoer
  • Verbetering van de spierfunctie
  • Ondersteuning van de gewrichtsfunctie
  • Pijndemping
  • Neurofysiologische en segmentale beïnvloeding

Voor meer informatie kunt u de brochure van CureTape bekijken. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen.

Osteopathie Peter Overvoorde